Форум >
Публикувано на 31-08-2013 12:57 | RE: Re: Работа на кораб, круиз
Здравейте,
Миналата година работих за Carnival Cruise Lines. От 04.2012 до 11.2012. Работих като asst.waiter и се качих чрез A to Z manning. Понеже се сещам колко трудно ми беше да разбера как да започна работа на круизен кораб, съм си обещал, че ще предоставя всяка информация, която знам.
Ето как започна всичко. Един хубав есенен ден на 2011г. се запътих към офиса на A to Z manning, който се намира във Варна на ул. Батак 7 (офис 12, етаж 2). Бях чел някъде за тях и реших просто да отида без дори да имам уговорена среща. Почуках и влязох в офиса. Вътре беше привлекателна жена на средна възраст, която ме посрещна любезно на английски. Това беше южноафриканката За-За, която заедно със съпруга си Илия са работили за Carnival CL и след това основали въпросната A to Z manning agency. Казах на За-за за желанието си да работя на кораб, да спестя пари и да пообиколя света. Поговорихме си на английски за 5-10 мин., тя остана доволна и ми каза да дойда пак за да ме подготвят за интервю с представител на Carnival. Ето какви документи бяха нужни:
1. Police Clearence Certificate (Свидетелство за съдимост)
2. Original CV in English
3. 1 recent Passport Photo
4. References of past employment
5. Certificates and Diplomas eg: High School and University etc.
6. English Test Certificate (20лв)
7. Passport
Свидетелството за съдимост и дипломата трябваше да бъдат преведени на английски. Реших да дам на За-За да ми помогне с това. Нещата бяха превдени от Призма, струваше ми 11лв. на страница, за което получих касова бележка от За-За.
Препоръките бяха малко по-трудни, понеже може да се каже, че нямах почти никакъв опит като сервитьор. Но все пак успях да намеря такива от бивши работодатели.
Теста по английски се прави онлайн в офиса на За-За и струва 20лв., за които също получих касова бележка. Не е труден и мисля, че трябва да изкараш поне 70%. http://www.marlinstest.co.uk/online_flash_test.php?tid=5
И така, всички документи нужни за интервюто бяха готови. За съжаление вече бях изпуснал есенното интервю и трябваше да дочакам пролетното. Получих имейл, около 10 дена преди то да се състои, от За-За знаех, че въпросите ще бъдат относно вина, ястия и т.н. На въпросното интервю бяхме около 30 човека, а интервюиращият бе българин, F&B manager в Carnival. При мен мина много добре, пита ме за бъдещите ми планове, защо искам да работя на кораб, за вина и как се прави ... мусака . Шегувахме се, смяхме се и ми подписа листа. Мисля, че почти всички взеха подписа, малък проблем имаше едно момче с татуировка на ръката.
След това интервю ни казаха, че времето за чакане на договор е от 2 седмици до 6 месеца. Разбира се никой не чакаше повече от 2 месеца, понеже на Карнивал не им достига персонал. На мен ми се обадиха след месец и трябваше да приготвя следните неща:
1. Medical - 250lv. - медицинските изследвания са много обстойни и се правят за един ден в един медицински кабинет до хотел Черно море.
2. C1D visa - ок. 200lv. - за разлика от интервютата за студентска бригада, тук почти не отказват моряшка виза
3. Administrativa assistance - 250lv. - това са и единствените пари, които даваме на A to Z manning и те представляват един вид комисионна за визата (понеже те подготвят всички документи)
4. Flight ticket - ок. 700lv. - обикновено е до Маями и също се урежда от За-За.
Така общата сума пари, които ти трябват са около 1400лв., което означава, че плюс предните такси за превеждане, теста по английски и джобните ( $200 са напълно достатъчни, ако се харчат разумно), човек може да се впише в по-малко от 2000лв.
И ето, че в края на Април аз вече летях за Маями, качих се на кораба, където първият месец наред с работата трябваше да направя всички нужни трейнинги (Crowd managemeng, Crisis managemeng, First aid и т.н. и т.н.). За живота на кораба вече няма да се впускам в подробности понеже всеки вижда нещата по различен начин, но не беше нито леко, нито много трудно. Видях 12 държави от Канада до Хондурас. Разказите, че няма време да се слиза на брега не са верни, аз лично прекарвах много време навън. Забранено е да работим повече от 10 часа на ден и във всеки един момент, в който пожелаете да приключите ви взимат билет до България без проблем
През цялото време За-За беше изключително точна като може би единственото нещо , за което ме подведе беше, че контрактите са не по-дълги от 6 месеца, но аз не и се сърдя
Миналата година работих за Carnival Cruise Lines. От 04.2012 до 11.2012. Работих като asst.waiter и се качих чрез A to Z manning. Понеже се сещам колко трудно ми беше да разбера как да започна работа на круизен кораб, съм си обещал, че ще предоставя всяка информация, която знам.
Ето как започна всичко. Един хубав есенен ден на 2011г. се запътих към офиса на A to Z manning, който се намира във Варна на ул. Батак 7 (офис 12, етаж 2). Бях чел някъде за тях и реших просто да отида без дори да имам уговорена среща. Почуках и влязох в офиса. Вътре беше привлекателна жена на средна възраст, която ме посрещна любезно на английски. Това беше южноафриканката За-За, която заедно със съпруга си Илия са работили за Carnival CL и след това основали въпросната A to Z manning agency. Казах на За-за за желанието си да работя на кораб, да спестя пари и да пообиколя света. Поговорихме си на английски за 5-10 мин., тя остана доволна и ми каза да дойда пак за да ме подготвят за интервю с представител на Carnival. Ето какви документи бяха нужни:
1. Police Clearence Certificate (Свидетелство за съдимост)
2. Original CV in English
3. 1 recent Passport Photo
4. References of past employment
5. Certificates and Diplomas eg: High School and University etc.
6. English Test Certificate (20лв)
7. Passport
Свидетелството за съдимост и дипломата трябваше да бъдат преведени на английски. Реших да дам на За-За да ми помогне с това. Нещата бяха превдени от Призма, струваше ми 11лв. на страница, за което получих касова бележка от За-За.
Препоръките бяха малко по-трудни, понеже може да се каже, че нямах почти никакъв опит като сервитьор. Но все пак успях да намеря такива от бивши работодатели.
Теста по английски се прави онлайн в офиса на За-За и струва 20лв., за които също получих касова бележка. Не е труден и мисля, че трябва да изкараш поне 70%. http://www.marlinstest.co.uk/online_flash_test.php?tid=5
И така, всички документи нужни за интервюто бяха готови. За съжаление вече бях изпуснал есенното интервю и трябваше да дочакам пролетното. Получих имейл, около 10 дена преди то да се състои, от За-За знаех, че въпросите ще бъдат относно вина, ястия и т.н. На въпросното интервю бяхме около 30 човека, а интервюиращият бе българин, F&B manager в Carnival. При мен мина много добре, пита ме за бъдещите ми планове, защо искам да работя на кораб, за вина и как се прави ... мусака . Шегувахме се, смяхме се и ми подписа листа. Мисля, че почти всички взеха подписа, малък проблем имаше едно момче с татуировка на ръката.
След това интервю ни казаха, че времето за чакане на договор е от 2 седмици до 6 месеца. Разбира се никой не чакаше повече от 2 месеца, понеже на Карнивал не им достига персонал. На мен ми се обадиха след месец и трябваше да приготвя следните неща:
1. Medical - 250lv. - медицинските изследвания са много обстойни и се правят за един ден в един медицински кабинет до хотел Черно море.
2. C1D visa - ок. 200lv. - за разлика от интервютата за студентска бригада, тук почти не отказват моряшка виза
3. Administrativa assistance - 250lv. - това са и единствените пари, които даваме на A to Z manning и те представляват един вид комисионна за визата (понеже те подготвят всички документи)
4. Flight ticket - ок. 700lv. - обикновено е до Маями и също се урежда от За-За.
Така общата сума пари, които ти трябват са около 1400лв., което означава, че плюс предните такси за превеждане, теста по английски и джобните ( $200 са напълно достатъчни, ако се харчат разумно), човек може да се впише в по-малко от 2000лв.
И ето, че в края на Април аз вече летях за Маями, качих се на кораба, където първият месец наред с работата трябваше да направя всички нужни трейнинги (Crowd managemeng, Crisis managemeng, First aid и т.н. и т.н.). За живота на кораба вече няма да се впускам в подробности понеже всеки вижда нещата по различен начин, но не беше нито леко, нито много трудно. Видях 12 държави от Канада до Хондурас. Разказите, че няма време да се слиза на брега не са верни, аз лично прекарвах много време навън. Забранено е да работим повече от 10 часа на ден и във всеки един момент, в който пожелаете да приключите ви взимат билет до България без проблем
През цялото време За-За беше изключително точна като може би единственото нещо , за което ме подведе беше, че контрактите са не по-дълги от 6 месеца, но аз не и се сърдя
Публикувано на 31-08-2013 19:55 | RE: Круизен кораб някъде по Света....
Много интересно, само не разбрах защо толкова често споменаваш, че имаш касови бележки за всяко нещо Все едно някой те е накарал да го напишеш това мнение, разбираш ли фирмата е сериозна. Честно така ми прозвуча. И не само това де, ама и много други изречения от поста ти.
В крайна сметка дано да не е така де, защото написаното тук говори дбри неща за фирмата, а и като гледам си останал доволен.Ако инициативата за споделеното мнение и само твоя - похвално. Наистина много хора черпят информация от форума и после не споделят опит.
Та така. Въпросите, които обаче евентуално ще възникнат са:
-На какви изисквания трябва да отговаряш за да заминеш? За какви здравословни проблеми не биха до допуснали на работа? Какво става с тези 250 лв, ако си негоден за круиз?
-Явно има случаи и при които могат да откажат? Кои са тези случаи?
-Кажи на живота на кораба (ясно е, че всеки го вижда по различен начин). Храна, нощувки, почивка, забавление, самата работа, снимки?
-Защо те пускат по всяко време да си заминеш за България, не се ли подписва договор за определено време. Пък и казваш, че има недостиг. Че, ако всички решат да си ходят
- И въпросът, който вълнува най-много хората сигурно ще е какво е заплащането.
Сигурно ще изкочат още въпроси, ама си мисля, че тези са от по-важните
todor8989 писа: Administrativa assistance - 250lv. - това са и единствените пари, които даваме на A to Z manning и те представляват един вид комисионна за визата (понеже те подготвят всички документи)
todor8989 писа: Реших да дам на За-За да ми помогне с това
. Това в днешно време толкова ли е трудно, че да ни помагат - агенции под път и над път. Пак ми прозвуча като реклама, сори.В крайна сметка дано да не е така де, защото написаното тук говори дбри неща за фирмата, а и като гледам си останал доволен.Ако инициативата за споделеното мнение и само твоя - похвално. Наистина много хора черпят информация от форума и после не споделят опит.
Та така. Въпросите, които обаче евентуално ще възникнат са:
todor8989 писа: 1. Medical - 250lv. - медицинските изследвания са много обстойни и се правят за един ден в един медицински кабинет до хотел Черно море.
-На какви изисквания трябва да отговаряш за да заминеш? За какви здравословни проблеми не биха до допуснали на работа? Какво става с тези 250 лв, ако си негоден за круиз?
[bC1D visa - ок. 200lv. - за разлика от интервютата за студентска бригада, тук почти не отказват моряшка виза]
-Явно има случаи и при които могат да откажат? Кои са тези случаи?
-Кажи на живота на кораба (ясно е, че всеки го вижда по различен начин). Храна, нощувки, почивка, забавление, самата работа, снимки?
-Защо те пускат по всяко време да си заминеш за България, не се ли подписва договор за определено време. Пък и казваш, че има недостиг. Че, ако всички решат да си ходят
- И въпросът, който вълнува най-много хората сигурно ще е какво е заплащането.
Сигурно ще изкочат още въпроси, ама си мисля, че тези са от по-важните
Публикувано на 31-08-2013 21:42 | RE: Круизен кораб някъде по Света....
Явно има и такива практики да се пишат поръчкови мнения по форумите. Е не и моето. Днес аз за пръв път пиша по форуми. Това, което бях написал съм го копирал в няколко форума. Преди да се кача се бях зарекъл, че ще помогна на хората, които се интересуват. Явно сме малко мнителни, когато някой реши да помогне просто така. Все ми е тая дали някой ми вярва.
1. Защо толкова често споменавам касови бележки?
Понеже съм чувал доста често за случаи за пари под масата. За едва ли не изнудване от менинг агенциите. В конкретния случай за превеждане, попитах За-За дали знае къде мога да си преведа нещата (понеже трябва и печат от оторизирана преводаческа фирма). Тя ми каза 2-3 фирми и ме попита дали искам да го направи вместо мен. Направи го, показа ми касов бон и аз и дадох парите
2. Административната такса - мисля, че нямат право да вземат пари от нас за посредничество за качване на кораб, понеже от круизните компании им плащат. Затова взимат пари за посредничество за виза, самолетен билет и т.н. Начин да направят някой лев отгоре, не мисля , че има нещо лошо. Не съм сигурен, може би може и сам да се оправяш без да плащаш. На мен не ми се е занимавало изобщо с тия бумащини и даже не съм питал.
3. Медицинските са много обстойни - всичко за което можеш да се сетиш. Знам за едно момче, което е имало операция на бъбреците като малък и са му казали още в началото на изследванията, че почти сигурно от карнивал ще му откажат. Та почти не му взели пари.
4. Интервю за виза - не познавам такъв човек, но съм чувал от други на кораба, че не дали на някакъв мияч на чинии понеже грам не говорил английски. Имахме виц за един индонезиец, и по точно как се е развило интервюто му за виза:
- Name?
- I Wayan.
- Sex?
- 2 to 3 times per week!
- No, no! Male or female?
- Male, female, even camel!
- Oh cow!
- Cows, dogs, animals in general!
- But isn't this hostile!?!
- Horse style, dog style, any style!
- Oh dear!
- No, no! Deers run too fast!
5. Живота на кораба - в кабина бяхме по 2ма между две кабини има баня с тоалетна, която се ползва логично от 4ма души. Аз бях с румънец в една стая, беше ми голям приятел. Деляхме банята с индонезийци, които постоянно опикаваха седалото и не го чистиха. Кабината бе чиста и трябваше да бъде такава, понеже постоянно идваха да проверяват. Трябваше да си сменяме чаршафите задължително всяка седмица ( сряда - linen change day ). Храната беше добра, но на мен ми писна с времето, колкото и разнообразна да изглеждаше в началото - неща като сьомга, хубави сирена, зеленчуци и плодове, които на някои хора в България се струват като лукс, който не могат да си позволят всеки ден, там бяха в изобилие. По принцип нямахме право да се напиваме, но го правихме. Имаше партита за екипажа всяка седмица. От време на време правиха random drug tests. Помня как ме привикаха при Maitre'd-то веднъж и той ме пита "Кога за последно си бил в Ямайка", аз отговорих, че още не съм ходил и той ми каза "Чудесно, значи имаш реални шансове да останеш на кораба" Т.е. не ви препоръчвам да пушите саски, аз лично ги отказах известно време преди да се кача. Моят съквартирант като разнасяше руум сървиз получи бакшиш напушване хахах, дано след като си заминах не са му правили тест.
За самата работа - може да се каже, че не съм бил сервитьор преди това и това бе моята драма, как да го прикрия . По принцип за тази позиция се стои 2 месеца в crew и staff mess (където се храни персонала), после в room service (3 месеца) и накрая Bistro team (сутрин разнасяне на закуски по стаите, а вечер отсервиране в бистрото). Мен и останалите, които се качихме ни пратиха направо в Bistro team . Първите дни бях пълен шаш хахаха. И колкото и нескромно да звучи за 2 седмици станах най-добрият. После като бях в руум сервиз правих безспорно най-много бакшиши и всички супервайзъри се доверяваха най-много на мен. Така или иначе трябваше да мина и през crew mess, там не беше трудно, но не ми харесваше. Стоях по-малко от месец. В руум сервисе бях 4 месеца. Заедно с един хърватин правихме breakfast set up . Вечер почвахме от 10, разназяхме поръчки докъм 00ч., правихме час почивка, после подготвяхме таблите за поръчаните закуски от вечерта. Това траеше до към 4-5, въпреки, че пледирахме, че ни отнема много време. Аз се скатавах за 2 часа в кабината или на open deck и после заедно с вече дошлите bistro team разнасяхме закуските (правих бакшиши средно по $20 на ден), бях свободен в 9 сутринта. Не само, че не работихме повече от 10 часа, но и беше изрично забранено. Целият работен процес е голямо шоу. Представете си ние сме 1500 души екипаж, работещи за около 4000 гости. Един от най-големите кораби на света, около 40 националности от цял свят. Неописуемо!
Та, след 9 сутринта си взимах душ и излизах навън. Там вече беше удоволствието. Градчета в Канада, Портланд, Бостън и Ню Йорк, които научих на изуст, Норфолк, Маями, Мексико, Пуерто Рико, Бахами, Хондурас, Каймани, Вирджински острови. Грабех с шепи от живота, не пестях пари. Обикаляхме плажовете, карал съм каяци, разхождал съм се с подводница около коралови рифове, посетих множество музеи. Прибирах се след обяд и пак имах възможност да спя 7-8 часа.
Животът на кораба може да е завладяващ, някои остават там за постоянно. Множество млади хора, с различно мислене, с различни религии, различни мечти и виждания за света... Аз се сдобих с много приятели имах и връзка с едно момиче от Тайланд.
Имаше и лоши моменти - малко преди да си замина ни удари ураганът Санди, сигурно сте чули за него по новините, евакуираха гостите и останахме само екипажът в открито море повече от седмица. Беше страшно и клатеше много.
Така де реших да се прибера за да завърша магистратура. Завърших я, но пак ме тегли натам
6. Как така ме пускат лесно да се прибера? Има 3 начина да си заминеш - да ти свърши договора, да си подадеш оставката или да направиш emergency. Първият е ясен - договорът ти свършва, имаш 2 месеца ваканция и после пак се качваш , ако искаш. Вторият може да се развие по 2 начина - подаваш оставка и си плащаш билета до вкъщи или има казваш, че няма да си го платиш (така си затваряш вратата за карнивал завинаги). Знам едно момче, което отиде направо при капитана и му казал, че напуска. Капитана шокиран попитал "защо?" и нашият човек започнал "не харесвам тъпия кораб, не харесвам тъпите американци, не харесвам теб", след това капитанът го попитал отново "добре, но защо ?" haxhaxahxahxahaxhaxhaxh много се смях като я чух тази история. Третият начин, който и аз използвах е emergency - отиваш при някой шеф и му казваш, че имаш проблеми вкъщи, тогава още на следващия ден те пращат със самолет. Ако искаш да се върнеш си плащаш билета. Карнивал имат споразумение с имиграционните на САЩ, че в никакъв случай не трябва да оставят човек, който не е американски гражданин в територията на страната ей така.
7. И въпросът, който явно вълнува най-много хора, чак ми писаха на ЛС - парите. Е на мен не ми беше приоритет номер 1 и затова може би съм го пропуснал. От заплати за 6те месеца съм взел $7200 и около $3-400 от бакшиши. Не е колосална сума, но за пръв контракт толкова. На следващия контракт, а за някои още на първия (мен много ме натискаха) те пращат в ресторанта. Там не е кой знае какво, работите asst. waiter, team waiter и head waiter. но няма да влизам в подробности, че вече ме мързи да пиша. Ходил съм много пъти там да помагам. http://www.youtube.com/watch?v=WA-2GGGmMNw (това не съм аз на клипа )
Е това е което мога да кажа, не пиша за да правя реклама на никой. Желая успех на всички ви и съветът, който мога да дам е да бъдете добри и търпеливи. В никакъв случай расисти!!
http://www.4shared.com/download/HOUMSWLr/27994_4882376694643_1863459530.jpg?tsid=20130831-184119-8721cce3
http://www.4shared.com/download/xzaUiPNy/550656_4109104643325_343499102.jpg?tsid=20130831-184202-5443f6ff
http://www.4shared.com/download/l00rpMqQ/550745_3996091378064_484853055.jpg?tsid=20130831-184226-8023d6ea
1. Защо толкова често споменавам касови бележки?
Понеже съм чувал доста често за случаи за пари под масата. За едва ли не изнудване от менинг агенциите. В конкретния случай за превеждане, попитах За-За дали знае къде мога да си преведа нещата (понеже трябва и печат от оторизирана преводаческа фирма). Тя ми каза 2-3 фирми и ме попита дали искам да го направи вместо мен. Направи го, показа ми касов бон и аз и дадох парите
2. Административната такса - мисля, че нямат право да вземат пари от нас за посредничество за качване на кораб, понеже от круизните компании им плащат. Затова взимат пари за посредничество за виза, самолетен билет и т.н. Начин да направят някой лев отгоре, не мисля , че има нещо лошо. Не съм сигурен, може би може и сам да се оправяш без да плащаш. На мен не ми се е занимавало изобщо с тия бумащини и даже не съм питал.
3. Медицинските са много обстойни - всичко за което можеш да се сетиш. Знам за едно момче, което е имало операция на бъбреците като малък и са му казали още в началото на изследванията, че почти сигурно от карнивал ще му откажат. Та почти не му взели пари.
4. Интервю за виза - не познавам такъв човек, но съм чувал от други на кораба, че не дали на някакъв мияч на чинии понеже грам не говорил английски. Имахме виц за един индонезиец, и по точно как се е развило интервюто му за виза:
- Name?
- I Wayan.
- Sex?
- 2 to 3 times per week!
- No, no! Male or female?
- Male, female, even camel!
- Oh cow!
- Cows, dogs, animals in general!
- But isn't this hostile!?!
- Horse style, dog style, any style!
- Oh dear!
- No, no! Deers run too fast!
5. Живота на кораба - в кабина бяхме по 2ма между две кабини има баня с тоалетна, която се ползва логично от 4ма души. Аз бях с румънец в една стая, беше ми голям приятел. Деляхме банята с индонезийци, които постоянно опикаваха седалото и не го чистиха. Кабината бе чиста и трябваше да бъде такава, понеже постоянно идваха да проверяват. Трябваше да си сменяме чаршафите задължително всяка седмица ( сряда - linen change day ). Храната беше добра, но на мен ми писна с времето, колкото и разнообразна да изглеждаше в началото - неща като сьомга, хубави сирена, зеленчуци и плодове, които на някои хора в България се струват като лукс, който не могат да си позволят всеки ден, там бяха в изобилие. По принцип нямахме право да се напиваме, но го правихме. Имаше партита за екипажа всяка седмица. От време на време правиха random drug tests. Помня как ме привикаха при Maitre'd-то веднъж и той ме пита "Кога за последно си бил в Ямайка", аз отговорих, че още не съм ходил и той ми каза "Чудесно, значи имаш реални шансове да останеш на кораба" Т.е. не ви препоръчвам да пушите саски, аз лично ги отказах известно време преди да се кача. Моят съквартирант като разнасяше руум сървиз получи бакшиш напушване хахах, дано след като си заминах не са му правили тест.
За самата работа - може да се каже, че не съм бил сервитьор преди това и това бе моята драма, как да го прикрия . По принцип за тази позиция се стои 2 месеца в crew и staff mess (където се храни персонала), после в room service (3 месеца) и накрая Bistro team (сутрин разнасяне на закуски по стаите, а вечер отсервиране в бистрото). Мен и останалите, които се качихме ни пратиха направо в Bistro team . Първите дни бях пълен шаш хахаха. И колкото и нескромно да звучи за 2 седмици станах най-добрият. После като бях в руум сервиз правих безспорно най-много бакшиши и всички супервайзъри се доверяваха най-много на мен. Така или иначе трябваше да мина и през crew mess, там не беше трудно, но не ми харесваше. Стоях по-малко от месец. В руум сервисе бях 4 месеца. Заедно с един хърватин правихме breakfast set up . Вечер почвахме от 10, разназяхме поръчки докъм 00ч., правихме час почивка, после подготвяхме таблите за поръчаните закуски от вечерта. Това траеше до към 4-5, въпреки, че пледирахме, че ни отнема много време. Аз се скатавах за 2 часа в кабината или на open deck и после заедно с вече дошлите bistro team разнасяхме закуските (правих бакшиши средно по $20 на ден), бях свободен в 9 сутринта. Не само, че не работихме повече от 10 часа, но и беше изрично забранено. Целият работен процес е голямо шоу. Представете си ние сме 1500 души екипаж, работещи за около 4000 гости. Един от най-големите кораби на света, около 40 националности от цял свят. Неописуемо!
Та, след 9 сутринта си взимах душ и излизах навън. Там вече беше удоволствието. Градчета в Канада, Портланд, Бостън и Ню Йорк, които научих на изуст, Норфолк, Маями, Мексико, Пуерто Рико, Бахами, Хондурас, Каймани, Вирджински острови. Грабех с шепи от живота, не пестях пари. Обикаляхме плажовете, карал съм каяци, разхождал съм се с подводница около коралови рифове, посетих множество музеи. Прибирах се след обяд и пак имах възможност да спя 7-8 часа.
Животът на кораба може да е завладяващ, някои остават там за постоянно. Множество млади хора, с различно мислене, с различни религии, различни мечти и виждания за света... Аз се сдобих с много приятели имах и връзка с едно момиче от Тайланд.
Имаше и лоши моменти - малко преди да си замина ни удари ураганът Санди, сигурно сте чули за него по новините, евакуираха гостите и останахме само екипажът в открито море повече от седмица. Беше страшно и клатеше много.
Така де реших да се прибера за да завърша магистратура. Завърших я, но пак ме тегли натам
6. Как така ме пускат лесно да се прибера? Има 3 начина да си заминеш - да ти свърши договора, да си подадеш оставката или да направиш emergency. Първият е ясен - договорът ти свършва, имаш 2 месеца ваканция и после пак се качваш , ако искаш. Вторият може да се развие по 2 начина - подаваш оставка и си плащаш билета до вкъщи или има казваш, че няма да си го платиш (така си затваряш вратата за карнивал завинаги). Знам едно момче, което отиде направо при капитана и му казал, че напуска. Капитана шокиран попитал "защо?" и нашият човек започнал "не харесвам тъпия кораб, не харесвам тъпите американци, не харесвам теб", след това капитанът го попитал отново "добре, но защо ?" haxhaxahxahxahaxhaxhaxh много се смях като я чух тази история. Третият начин, който и аз използвах е emergency - отиваш при някой шеф и му казваш, че имаш проблеми вкъщи, тогава още на следващия ден те пращат със самолет. Ако искаш да се върнеш си плащаш билета. Карнивал имат споразумение с имиграционните на САЩ, че в никакъв случай не трябва да оставят човек, който не е американски гражданин в територията на страната ей така.
7. И въпросът, който явно вълнува най-много хора, чак ми писаха на ЛС - парите. Е на мен не ми беше приоритет номер 1 и затова може би съм го пропуснал. От заплати за 6те месеца съм взел $7200 и около $3-400 от бакшиши. Не е колосална сума, но за пръв контракт толкова. На следващия контракт, а за някои още на първия (мен много ме натискаха) те пращат в ресторанта. Там не е кой знае какво, работите asst. waiter, team waiter и head waiter. но няма да влизам в подробности, че вече ме мързи да пиша. Ходил съм много пъти там да помагам. http://www.youtube.com/watch?v=WA-2GGGmMNw (това не съм аз на клипа )
Е това е което мога да кажа, не пиша за да правя реклама на никой. Желая успех на всички ви и съветът, който мога да дам е да бъдете добри и търпеливи. В никакъв случай расисти!!
http://www.4shared.com/download/HOUMSWLr/27994_4882376694643_1863459530.jpg?tsid=20130831-184119-8721cce3
http://www.4shared.com/download/xzaUiPNy/550656_4109104643325_343499102.jpg?tsid=20130831-184202-5443f6ff
http://www.4shared.com/download/l00rpMqQ/550745_3996091378064_484853055.jpg?tsid=20130831-184226-8023d6ea
Публикувано на 13-11-2015 15:57 | RE: Круизен кораб някъде по Света....
Аз се бях запалил да ходя на кораб да работя,понеже обявите и обещанията,които гледам,от сорта на -2000$,3000$(на месец) ми изглеждаха много привлекателни,но ти с този пост ме отказа напълно! Та 7000$ за 6 месеца и повече,минус тези които си набил за самолетен билет и виза, си е направо смешно .Аз бях 2 пъти в Америка на бригада и 2та пъти изкарвах по,приблизително 10 000$(на една работа!),за 4 месечен престои там.Остави другото,но на кораба си заключен в трюма през свободното си време(ако изобщо има такова)а и тази история с онези дето са опикавали седлото малко ме отвращава.Също така малко ме съмнява да има някакви удобства за персонала,за каквито прочетох на друго място,като например: фитнес , барче за персонала,и плувен басеин,където да убиеш евентуално малко от свободното си време,ако по някаква случайност имаш такова.
Аз се бях запалил защото си мислех,че ще се върна с едно 15 000-20 000 хиляди а то какво било .
този твой приятел който ги е нахулил и си е тръгнал,си е бил прав май ,и аз така бих направил,та това си е чиста експлоатация!
Я да си Е*** М****** ,аз няма да ходя да им слугувам за без пари на шибаните снобари.От всичко,което прочетох разбрах,че трябва да си много изпаткал или да си бедняк от някаква страна от 5тия свят за да работиш на кораб
Аз се бях запалил защото си мислех,че ще се върна с едно 15 000-20 000 хиляди а то какво било .
този твой приятел който ги е нахулил и си е тръгнал,си е бил прав май ,и аз така бих направил,та това си е чиста експлоатация!
Я да си Е*** М****** ,аз няма да ходя да им слугувам за без пари на шибаните снобари.От всичко,което прочетох разбрах,че трябва да си много изпаткал или да си бедняк от някаква страна от 5тия свят за да работиш на кораб
Редактирано от spasivanov на 13-11-2015 17:43
Публикувано на 24-03-2016 22:13 | RE: Круизен кораб някъде по Света....
Има ли заминаващи на 14 април за Маями с ранен полет от София през Мюнхен?
Информация
Минимално заплащане в Англия 2020
Информация Превод на пари от Англия към България! Препоръчано с Transferwise!
Информация Актуални позиции за работа
Информация Превод на пари от Англия към България! Препоръчано с Transferwise!
Информация Актуални позиции за работа
Прехвърли се към форум:
Вход за потребители